Modyfikacje motocykli Harley-Davidson

Bardzo dużo motocykli, które trafiają do naszego warsztatu, było wcześniej modyfikowanych, najczęściej odbywało się to w USA. Niestety, modyfikacje te niejednokrotnie powodują uszkodzenia lub awarie. Jesteśmy w stanie to poprawić.

Na etapie modyfikowania (tuningu) motocykla dobieramy lepsze jakościowo części. Sprawdzamy wymiary, pasowania montażowe, poprawiamy stan fabryczny, gdy zachodzi potrzeba, wykonujemy dokładniejsze pomiary.

W przypadku bardziej skomplikowanych modyfikacji wykorzystujemy maszynę pomiarową 3D, twardościomierz, mikroskop pomiarowy.

Możemy sprawdzić każdą część motocykla bardzo dokładnie zarówno pod względem geometrycznym, wymiarowym, jak i pod kątem twardości materiału. Dokładność pomiaru to najczęściej 0.005 milimetra. Dokładność pomiaru twardości to +/- 1 HRC. Następnie możemy ją zmodyfikować na frezarkach CNC.

Dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafimy wyeliminować wiele mankamentów, które powstały na etapie konstrukcji czy montażu jeszcze w fabryce. Modyfikacji może podlegać wiele podzespołów silnika, sprzęgła czy skrzyni biegów.

Dodatkowo możemy wymienić w tym miejscu niektóre modyfikacje dotyczące silników Harley'a:

  • modyfikacje układu smarowania silników Shovelhead czy Evolution;
  • modyfikacje łożysk głównych wału korbowego w silnikach Twin Cam po roku 2002 i Milwaukee 8;
  • zwiększenie chłodzenia w tylnej głowicy silniki Shovelhead, Evolution i Twin Cam;
  • pomiary geometrii i korekta odchyłek bloku silnika;
  • precyzyjne „szlify cylindrów” wraz z poprawą geometrii;

Modyfikacje skrzyń biegów:

  • wzmocnienie łożysk w 5-cio biegowych skrzyniach przekładniowych
  • eliminowanie luzów i wycieków przy wałkach zdawczych i sprzęgłowych w skrzyniach 5-cio biegowych
  • eliminowanie luzów na połączeniu wielowypustowym koła pasowego – skrzynie 5-cio biegowe przed 1994 rokiem

Modyfikacje przełożenia pierwotnego:

  • zmiany ułatwiające rozruch silnika – modele przed 1994 rokiem
  • zmiany eliminujące wycieki od strony łożyska podporowego sprzęgła
  • zmiany przełożenia pierwotnego
  • wyważanie sprzęgieł
  • modyfikacje napinacza łańcucha pierwotnego

Każdą modyfikację zaczynamy od wnikliwych pomiarów wszystkich współpracujących ze sobą części, aby określić, jaki jest stan wyjściowy i kończymy pomiarem, aby wiedzieć, czego dokonaliśmy I czy jesteśmy tam, gdzie chcieliśmy być. :-)

Doświadczenia czerpiemy z przemysłu motoryzacyjnego (Automotive), dlatego wszystkie nasze działania są oparte na zasadach systemu zarządzania jakością kierującego tą branżą.